Brak komentarzy do
Witajcie kochane Motylki z Rodzicami!🦋🦋🦋🦋
Dzisiejsze nasze spotkanie zaczniemy od rozruszania się przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=SOBEPiqlz48.
Teraz zapraszamy Was do ćwiczeń logopedycznych usprawniających narządy mowy – język, wargi, żuchwę. „ Język na wakacjach” 🙂🙂🙂
Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).
Posłuchajcie następnie opowiadania pt. „Pocieszajki dla maluchów”.
Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do zerówki. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie. Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach.
Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały. Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki: – O! Popatrz, misiu, tu jest łazienka, wodą się zmywa farbę na rękach, a ty masz łapki całe w powidłach, więc musisz użyć wody i mydła! Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę: Kum, kum, kum! Rech, rech, rech! Było przedszkolaków trzech. Hopsa, w lewo! Hopsa, w prawo! Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo! Ucz się, misiu, z nimi ćwicz, skacz i do dziesięciu licz! Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej… Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek. Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę. Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały
– Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie, nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie, a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole, będziemy wspominać kochane przedszkole! Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom. Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić. – Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi. – Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: K A S I A – przeliterowała. – A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada. – Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach. – Mnie też! – I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa… kwa… – zająknęła się Kasia. – Kwadraty – dokończyła Ada. – Tak! Kwadraty! – I co jeszcze? – Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć.
– I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada. – A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię. – Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę. – I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec! – Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji. – Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę. Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami. Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni. – Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama. – Zostawiłam pudełko z pocieszajkami. – A co to są pocieszajki? – To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko. Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej. – To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła. – Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.
Rozmowa na temat opowiadania:
− Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?
− Co przygotowali młodsi koledzy?
− Co robiły Ada i Kasia? − Kogo pożegnała Ada?
− Co to były pocieszajki Ady? − Gdzie je zostawiła?
Praca plastyczna „Obrazek o lecie” – wykonanie prezentu dla kolegi/koleżanki na pożegnanie przedszkola. Potrzebne Wam będą: kartka A5, kredki, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą, pastele, kartka z kolorowego bloku technicznego, klej, bibuła, kolorowy papier.
– Wykonajcie na kartkach formatu A5 obrazek o lecie (wybraną techniką) i przyklejcie na kartce z kolorowego bloku technicznego.
– Możecie ozdobić powstałą ramkę kulkami z kolorowej bibuły lub kawałkami kolorowego papieru.
– Podpiszcie się, samodzielnie lub z pomocą dorosłego., z tyłu obrazka.
– Porozmawiajcie z rodzicami – któremu koledze/koleżance chcielibyście wręczyć wykonany obrazek i dlaczego.
– Pamiętajcie o uporządkowaniu miejsca pracy.
Zbliża się ten moment kiedy rozstaniemy się i pożegnamy nasze przedszkole. Może śpiewając tę piosenkę nie będzie to takie trudne. Zapraszamy do jej wysłuchania i nauki. 🤓https://www.youtube.com/watch?v=oZhs4Yc7oL0
Na karcie nr 1 w książeczce cz. 4, s. 72.
Odszukajcie na obrazku wszystkie piłki. Określcie ich położenie. Rysujcie po śladzie drogę piłki do bramki.
Zabawa Dokończ zdania.
-Dorosły rozpoczyna zdania, a dziecko je kończy. Np.:
-W przedszkolu lubiłem/ lubiłam…
-W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam…
-W przedszkolu czułem się/czułam się…
Na karcie nr 2 w książeczce cz. 4, s. 76 narysujcie to, co podobało się w przedszkolu. Wskażcie obrazki zgodnie z kolejnością pór roku.
Na karcie nr 3 w książeczce, cz. 4, s. 75 przeczytajcie tekst z dorosłym lub samodzielnie. Porozmawiajcie na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysujcie słoneczka po śladach. Pokolorujcie rysunki.
Teraz trochę poćwiczymy liczenie za pomocą patyczków lub kredek
Dziecko bierze sobie po tyle patyczków lub kredek, ile ma palców u rąk.
Układanie z patyczków lub kredek kształtów figur geometrycznych. Dziecko układa z patyczków lub kredek trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określa, ile patyczków lub kredek potrzebowały do ułożenia kształtu każdej figury.
Układanie patyczków lub kredek według kolorów.
Układanie działania ilustrującego liczbę patyczków lub kredek. Np. 3 + 4 + 3 = 10
Dziecko liczy patyczki lub kredki w każdym kolorze. Podaje całkowitą liczbę patyczków lub kredek mówiąc np., 3 patyczki/ kredki czerwone dodać 4 patyczki/ kredki zielone i dodać 3 patyczki/ kredki żółte to razem 10 patyczków
Odkładanie patyczków/kredek np. w kolorze żółtym.
Dziecko liczy pozostałe patyczki/ kredki mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem.
Układają działanie: 10 – 3 = 7
Odkładanie patyczków/ kredek np. czerwonych.
Dzieci liczą pozostałe patyczki/kredki mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery
Układają działanie: 7 – 3 = 4
Dla chętnych mamy jeszcze karty nr 4,5,6.
Po tak intensywnej nauce i ćwiczeniach zasłużyliście na odpoczynek. Pozdrawiamy . 😊🙃
 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.