Brak komentarzy do
Witajcie kochane Słoneczka 🌞🌞 . Dzisiaj obchodzimy Międzynarodowy Dzień Dziecka, czyli swoje święto mają wszystkie dzieci nie zależnie od miejsca w którym mieszkają czy koloru skóry jaki mają!!! W imieniu wszystkich Pań z przedszkola Wszystkim dzieciom składamy najserdeczniejsze życzenia, aby uśmiech zawsze gościł na waszych twarzach, a każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń!!! 😘😘😘😘 Teraz drogie dzieci poćwiczmy trochę do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0.
Otwórzcie też ruletkę i wykonajcie gimnastykę buzi i języka https://wordwall.net/pl/resource/984543/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka
🤗🤗
Posłuchajcie opowiadanie a później porozmawiajcie o nim:
Od samego rana Ada przygotowywała się na spotkanie z nową koleżanką, Kasią. Okazało się, że tata Kasi jest bardzo zdolnym architektem i będzie pracował w tym samym biurze co tata Ady i Olka. Obie rodziny umówiły się w małej kawiarence w galerii, tuż obok bawialni dla dzieci. Ada bardzo lubiła poznawać nowe osoby i rozmawiać z nimi o tym, w co lubią się bawić. Tym razem Ada była szczególnie przejęta spotkaniem, bo dowiedziała się od rodziców, że Kasia nie słyszy.– Na żadne ucho? – dopytywała się Ada. – Ani troszeczkę?– Ani troszeczkę.– To jak my się będziemy bawić?– Jestem pewna, że znajdziecie na to sposób – uśmiechnęła się mama. Ada próbowała zatykać sobie uszy i prosiła Olka, żeby coś do niej mówił.– Mam fajną siostrę – powiedział Olek.– Co mówisz? – spytała Ada.– Moja siostra jest najlepszą siostrą na świecie!– Ecie-pecie? Nic nie rozumiem… Tej Kasi musi być bardzo trudno – stwierdziła Ada. W galerii panował gwar. Z głośników płynęła muzyka, w bawialni słychać było piski i śmiech rozbawionych dzieci. Obie rodziny przywitały się słowami „dzień dobry” i podały sobie ręce. Ada stanęła naprzeciwko Kasi i nie wiedziała, czy ma coś powiedzieć, czy nie. Przecież Kasia i tak nie usłyszy. Jednak dziewczynka uśmiechnęła się i rękami zrobiła przyjazny gest. Ada zrozumiała, że to jest powitanie, i odpowiedziała takim samym gestem. Potem Kasia wskazała bawialnię i dziewczynki pobiegły razem na zjeżdżalnię. Po chwili radośnie nurkowały w basenie z kolorowymi piłeczkami. Kasia układała z rąk różne znaki, a Ada próbowała odgadnąć ich znaczenie. Gdy chciała zająć się rysowaniem i kolorowaniem, Ada od razu zrozumiała, o co chodzi. Wspólnie narysowały słonia z wielkimi uszami, a na tych uszach namalowały wszystko, co symbolizuje dźwięki: ptaki, trąbkę, gitarę, śpiewającą panią, a nawet samolot odrzutowy. Potem bawiły się w teatrzyk dłoni i okazało się, że palcami można pokazać wiele rzeczy. Czasami Ada się myliła i nie potrafiła czegoś zrozumieć, ale to było bardzo zabawne. Jak wiele można powiedzieć, nie używając słów! Wieczorem Ada wciąż rozmyślała o Kasi i o tym, jak wspaniale się z nią bawiła. Tata powie-dział córeczce, że osoby niesłyszące porozumiewają się językiem migowym.– Czy ja też mogę się nauczyć tego języka? – zapytała Ada.– Oczywiście. A teraz zgadnij, co chcę ci przekazać – tata przytulił Adę i pocałował ją w czoło.– Dobranoc i kocham cię! – zawołała Ada i odpowiedziała tym samym gestem. – Zrozumiałeś, tatusiu? Tata uśmiechnął się i pokiwał głową. Miłość nie potrzebuje słów.
🙂
Pytania do tekstu:
– Jak nazywa się język, którym porozumiewa się Kasia?
−Jakbyście się czuli, gdybyście nie słyszeli tego, co ktoś mówi?
−Spróbujcie, jak Ada, zatkać uszy i sprawdzić, czy rozumiecie, co mówi kolega/koleżanka.
👧👦🧒
Otwórzcie kartę nr 1 ( w książce na str.56). Obejrzyjcie obrazki. Co na nich widzicie? Powiedzcie w co ubrane są dzieci z różnych krajów? Nas dole karty dzieci pokazują na palcach ile mają lat, które dziecko ma tyle samo lat?
🌞
Posłuchajcie piosenkę Majki Jeżowskiej” Wszystkie dzieci nasze są” i spróbujcie nauczyć się jej na pamięć https://www.youtube.com/watch?v=HnssMcCpO70. Dla chętnych dzieci podsyłamy kilka kolorowanek o dzieciach świata https://www.janauczycielka.blog/2020/05/dzieci-swiata-kolorowanki.html?fbclid=IwAR0n9YJJpFm1cigBLi1VvbfFOENYF2JcBGWUHd4hdoi4C1l3QSomzoa4OWg. Na zakończenie pograjcie w grę interaktywną na spostrzegawczość – „dzieci świata” https://view.genial.ly/5eca59e2f3aac90d34a37c23

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *