Witamy Was Drodzy Rodzice i Słoneczka w środę, w Światowy Dzień Ziemi!
Rozpocznijmy ten dzień od gimnastyki buzi i języka https://wordwall.net/resource/1511382/logopedia/dzie%c5%84-ziemi-z-buzi%c4%85-i-j%c4%99zykiem-%c5%bar%c3%b3d%c5%82o-logopestkapl
Wysłuchajcie teraz wierszyka I. Róży Salach „Ogrodnicy”.
Idą, idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
Odpowiedzcie na pytania:
− Dokąd idą dzieci?
− Co dzieci niosą ze sobą do ogrodu?
− Co dzieci będą robiły w ogrodzie?
Otwórzcie teraz kartę nr 1. Powiedzcie do czego służy konewka. Nazwijcie z pomocą rodziców przedmioty, które są na zdjęciach. Powiedzcie do czego służą. Rysujcie po śladzie rysunku konewki. Ozdóbcie ją wg własnego pomysłu.
Otwórzcie kartę nr 2. Zobaczcie jakie kwiaty się na niej znalazły, nazwijcie je.
Zabawa paluszkowa według Krzysztofa Sąsiadka – Biedronka.
Dzieci naśladują ruchy rodziców- Rodzic wyciąga przed siebie obie dłonie i recytuje
wierszyk. Podczas kolejnych wersów rodzic palcami jednej ręki dotyka palców drugiej ręki,
zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonuje dłonią zygzaki i unosi ją ku górze.
Biedronka mała
robaczki spotkała:
z tym się przywitała,
tego pogłaskała,
temu pomachała,
tego zabrać chciała,
z tym się pożegnała…
i do nieba poleciała.
Informacja o biedronce: Biedronka to pożyteczny chrząszcz. Zjada mszyce, które żywią się sokami roślin uprawianych w ogrodzie.
Teraz czas na kartę nr 3. Nazwijcie kwiaty na rabatkach, powinniście pamiętać ich nazwy z poprzedniej karty. Na rabatce macie kropki, dorysujcie do rabatek albo powiedzcie, ile kwiatków trzeba dorysować, żeby ich liczba zgadzała się z liczbą kropek. Pokolorujcie u dołu karty pierwszy kwiatek na różowo, trzeci na pomarańczowo, a piąty- na fioletowo. Pozostałe pokolorujcie wg własnego pomysłu.
Czas na pracę plastyczną!
Stemplowanie palcem na temat: Kwitnący ogród.
Dla każdego dziecka potrzebne będą: kartka z narysowaną trawą i łodygami kwiatów, pojemniki z kolorową farbą.
Na kartkach rodzic albo dziecko rysuje trawę i łodygi kwiatów. Dzieci maczają palce
w kolorowych farbach i kończą obrazek. Domalowują inne elementy przyrody, np.: motyle, słońce, chmury, drzewa.