KONTAKT
Samorządowe Przedszkole w Medyce
37-732 Medyka 479A
tel. 16 671 55 46
e-mail: poczta@przedszkolemedyka.cba.pl
nr konta Rady Rodziców: 29 8113 0004 3001 0013 0084 0001
BIP https://przedszkolemedyka.ssdip.bip.gov.pl/
przedszkolemedyka@interia.pl
O NAS
Pracownicy Samorządowego Przedszkola w Medyce:
Dyrektor- Dorota Świerk
Nauczyciele:
Krystyna Matejko – wychowawca grupy „Motylki”
Magdalena Fedków – wychowawca grupy „Słoneczka”
Kamila Adamska – wychowawca grupy „Biedronki”
Anna Kędzierska – nauczyciel wychowania przedszkolnego
Celina Hałas – nauczyciel wychowania przedszkolnego
Agnieszka Rzeszutek – pedagog specjalny
Magdalena Prochaska – logopeda
Aleksandra Jach – psycholog
Dzieci uczęszczające do przedszkola podzielone są na trzy grupy:
– „Motylki” 3,4- latki
-„Biedronki” 4- latki
-„Słoneczka” 4-5-6 latki
Rada Rodziców
Skład Rady Rodziców na rok szkolny 2024/2025.
Przewodniczący– M. Steliga
Zastępca przewodniczącego – A. Ślączka
Sekretarz– B. Jurczak
Skarbnik– M. Gołąb
Komisja rewizyjna: E. Grządziel, K. Worach
Konto Rady Rodziców:
29 8113 0004 3001 0013 0084 0001
„ Szczęśliwe jest dziecko, które odnajduje na każdym etapie drogi wychowawcę zdolnego do udzielenia mu pomocy w stopniowym zdobywaniu sił i zapału koniecznych do wypełniania jego ludzkiego przeznaczenia” M. Debesse
Misja Przedszkola
„W moim przedszkolu czuję się akceptowany, szczęśliwy,
działam twórczo i jestem otwarty na nowe sytuacje”
Wizja Przedszkola
„W moim przedszkolu czuję się jak w domu,
jestem bezpieczny, wiem kim jestem, o wszystko mogę zapytać.”
Misja i wizja przedszkola wyznacza zadania priorytetowe do zrealizowania w okresie kadencji:
1.Wszechstronny i harmonijny rozwój dziecka,
2.Rozbudzanie w dzieciach poczucia własnej tożsamości narodowej,
3.Zdobywanie wiedzy o samym sobie i otaczającym świecie oraz rzeczywistości społeczno – kulturowej, uczenie tolerancji,
4.Kształtowanie w dzieciach postaw proekologicznych,
5.Promowanie w społeczności przedszkolnej zdrowego stylu życia.
REALIZACJĘ PRIORYTETÓW DZIAŁALNOŚCI PRZEDSZKOLA BĘDĄ WSPIERAŁY PROGRAMY I INNOWACJE PEDAGOGICZNE:
PROGRAM EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ ZGODNY Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Nasze przedszkole – autor Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska
Jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych – zarówno w warstwie metodycznej, jak i kartach pracy. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka.
Głównym warunkiem realizacji programu edukacji przedszkolnej jest sala przedszkolna dobrze wyposażona w różnego rodzaju kąciki zainteresowań, np.: przyrody, lalek, książek, techniczny, plastyczny. Dla rozwoju psychoruchowego dziecka ważne jest zrównoważenie przez przedszkole pełnienia funkcji kształcącej, wychowawczej, opiekuńczej. Dlatego istotnym elementem dotyczącym realizacji programu jest prawidłowa organizacja czasu pobytu dziecka w przedszkolu (zgodna z zaleceniami ministerialnymi dotyczącymi zachowania właściwych proporcji gospodarowania czasem przeznaczonym na: zabawy swobodne, pobyt na świeżym powietrzu, zajęcia dydaktyczne, czynności samoobsługowe, porządkowe, opiekuńcze…). Stworzone przez przedszkole warunki powinny przede wszystkim zapewniać wychowankom poczucie bezpieczeństwa, a także gwarantować miłą i przyjemną atmosferę.
NASZ KODEKS ZACHOWAŃ
NASZ KODEKS ZACHOWAŃ
ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W SZATNI
- Ubieramy i rozbieramy się w wyznaczonym miejscu, spokojnie czekając na pomoc osoby dorosłej
- Starannie układamy swoją odzież, buty ustawiamy równo
- Pamiętamy o kolejności zakładania odzieży przed wyjściem na powietrze (buty, szalik, kurtka, czapka, rękawiczki)
- Po powrocie z placu, przed wejściem do budynku – otrzepujemy buty z piasku, błota, śniegu, a następnie wycieramy buty o wycieraczkę
- Przy rozbieraniu się – pamiętamy o kolejności zdejmowania odzieży(odwrotnie niż przy ubieraniu).
- Kulturalnie zachowujemy się w szatni – nie biegamy, nie krzyczymy, nie popychamy innych
- Dbamy o własne rzeczy
- pilnujemy rzeczy osobistych w czasie wycieczek, spacerów
ZASADY ZACHOWANIA SIĘ PODCZAS POSIŁKÓW
- Przed posiłkiem myjemy ręce
- Pamiętamy o właściwej postawie przy stoliku
- Właściwie korzystamy ze sztućców (tzn. nie bawimy się nimi, itp.)
- Kulturalnie spożywamy posiłek (nie rozmawiamy)
- Potrawy, które dziecku nie smakują pozostawiamy na boku talerza
- Prośbę o dokładkę sygnalizujemy podniesioną ręką
- Po zakończeniu jedzenia w spokoju czekamy na pozostałe dzieci
- Kończymy posiłek wspólnym podziękowaniem
- Wstajemy od stołu po cichu gdy wszyscy zjedzą, zasuwamy krzesło
ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W ŁAZIENCE
- Myjemy dokładnie ręce
- Samodzielnie myjemy buzię
- Zawsze myjemy ręce przed każdym posiłkiem, po załatwianiu się, po przyjściu z placu zabaw
- Potrafimy korzystać z mydła i papieru toaletowego
- Korzystamy z toalety wyłącznie pojedynczo, spłukujemy po sobie wodę
ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W SALI
- Bawimy się zgodnie z innymi dziećmi – jesteśmy życzliwi, koleżeńscy,
- Respektujemy wspólnie ustalone zasady
- Potrafimy czekać na swoją kolejkę podczas zabawy, wypowiedzi
- Szanujemy rzeczy innych dzieci
- Po skończonej zabawie odkładamy zabawki na miejsce
- Stosuje zwroty grzecznościowe: proszę, przepraszam, dziękuję
- Pomagamy sobie wzajemnie
- Poruszamy się bezpiecznie po sali
- Rozmawiamy się umiarkowanym głosem
- Szanujemy potrzeby i zainteresowania innych
- Na sygnał nauczyciela szybko ustawiamy się w pary lub siadamy na dywanie
- Obdarzamy uwagą dzieci i dorosłych, aby zrozumieć co mówią i czego oczekują
- Sprzątamy po sobie i pomagamy innym w utrzymaniu porządku
ZASADY ZACHOWANIA NA PLACU ZABAW
- Wychodzimy na plac z całą grupą, ustawieni parami i wracamy tak samo
- Ustawiamy się na sygnał zbiórki
- Wiemy jak korzystać z zabawek i sprzętu zgodnie z ich przeznaczeniem i zasadami bezpieczeństwa
- Nie oddalamy się z miejsca zabawy, zawsze informujemy o potrzebie skorzystania z toalety
- Rozróżniamy zabawy bezpieczne i niebezpieczne
- Informujemy dorosłych o uszkodzonych zabawkach i sprzęcie
- Zgłaszamy nauczycielowi zauważone niebezpieczeństwo, złe samopoczucie
- Wiemy, że nie możemy samodzielnie opuszczać placu zabaw
- Pomagamy w porządkowaniu placu zabaw, zbieramy zabawki.
W naszym przedszkolu obowiązują zasady, które wprowadziliśmy wspólnie z dziećmi zawierając „Kontrakt Grupowy” i ”Kodeks Zachowania” który zawiera umowne pożądane zachowania. Wprowadzając także normy zachowań: w szatni, łazience, w sali, na placu zabaw, przy posiłku możemy egzekwować właściwe zachowania.
Formy nagradzania właściwego zachowania naszych przedszkolaków:
- pochwała w obecności grupy
- pochwała indywidualna
- pochwała przed rodzicami
- atrakcyjna zabawa w grupie według pomysłu dziecka
- obdarzenie dziecka szczególnym zaufaniem np. zwiększając zakres jego samodzielności
- tablica motywacyjna, pieczątki motywacyjne, naklejki, nagroda
- zabawa atrakcyjną zabawką
Nagradzamy za:
- przestrzeganie ustalonych wspólnie umów i zasad panujących w przedszkolu
- wysiłek i trud włożony w zadania
- wywiązywanie się z obowiązków np. dyżurnego
Jak reagujemy na niewłaściwe zachowania:
- rozładowanie negatywnych emocji,
- upomnienie słowne (przypomnienie obowiązujących zasad )
- rozmowa – (skłonienie dziecka do autorefleksji, przedstawienie następstw zachowania)
- wyrażenie przez nauczyciela nie zadowolenia oraz smutku z powodu zachowania dziecka
- odsunięcie od zabawy
- krzesło „wyciszające”
- poinformowanie rodziców o sytuacji
Niewłaściwe zachowania dzieci to:
- nieprzestrzeganie ustalonych norm i zasad obowiązujących w grupie i przedszkolu
- stwarzanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu własnemu i innych
- zachowania agresywne
- niszczenie pracy innych lub ich własności