☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️
Dzień dobry Rodzice i Słoneczka w środę! Dzisiejszy temat dnia do Symbole Wielkanocne.
1.Drodzy rodzice, na początek proponujemy krótką gimnastykę buzi i języka przy wierszyku :
Najpierw żurek z kiełbaską – dzieci: robią mniam, mniam, mniam i głaszczą się po brzuchach.
I ziemniaki z okrasą, – dmuchają na gorące ziemniaki,
Potem pyszne jajeczka- wypowiadają głoskę mmmmm na zmianę cicho i głośno
A na końcu babeczka – nabierają dużo powietrza, zamykają usta i wypychają policzki.
Podsyłamy także bajkę o świętach wielkanocnych
2.A teraz przypomnijcie sobie jakie są symbole związane z Wielkanocą. Rodzice wejdźcie w podany link : https://drive.google.com/file/d/1GqytGdqYkR9a_Np8dnlANXkbJ2UYNlhV/view
Jak już je obejrzeliście wskażcie na karcie pracy nr 1 – znajdują się tam wielkanocne kartki świąteczne- symbole związane z Wielkanocą. Który motyw najbardziej Wam się podoba i dlaczego.
🤗🤗
3.Zabawa dydaktyczna – dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów podanych przez Rodzica. Podają liczbę sylab w wyrazie.
Wyrazy związane z świtami wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek.
4.Bystre oczko- znajdźcie na karcie A 5 różnic w obrazkach. 👁
5.Rozmowa na temat tablicy demonstracyjnej Karta nr 2. Dzieci opowiadają co widzą na obrazkach. Rodzic zadaje pytania: Jakie święta się zbliżają? Po czy można poznać, że te obrazki związane są z Wielkanocą?
Następnie Rodzic wymienia nazwę symbolu wielkanocnego a dziecko wskazują go.😊
6. Zabawa ruchowa Taniec kurcząt.🐥🐥🐥🐥
Rodzic włącza utwór Modesta Musorgskiego Taniec kurcząt w skorupkach
Dzieci wykonują własne improwizacje taneczne.
7. Karta pracy nr 3-
Dzieci:
−wskazują w każdej ramce obrazek, który rożni się od pozostałych,
− nazywają to, co widzą na zdjęciach,
8. Karty pracy nr 4, nr 5. Dzieci kolorują kurczaczka i zajączka wg podanych symboli i kolorów.
9. Dzieci słuchają rymowankę Iwony Fabiszewskiej Wielkanocne jajka.
Pisanki to jajka malowane.
Różnymi wzorami są ozdabiane.
Mogą być w paski, mogą być w ciapki,
mogą być w kropki, mogą być w kwiatki.
Więc dziś pisankę pomalujemy,
potem do domu ją zaniesiemy.
Mamo/Tato zadaj pytania dziecku :
− O czym była ta rymowanka?
− Jak były pomalowane jajka?
− Jak jeszcze inaczej można ozdobić jajka?
10. Wykonanie pracy plastycznej „Jajo wielkanocne” da chętnych dzieci.
Rodzicu przygotuj kształt jajka z białego papieru. Dzieci malują je farbami według własnych pomysłów. Odkładają je do wyschnięcia. Wycinają z papieru paski w rożnych kolorach. Przyklejają je według własnych pomysłów.
11. Jeszcze tylko na koniec zróbcie super eksperyment
🥚🥚🥚🥚
GUMOWE JAJO
Czego potrzeba?
jajko (surowe)
ocet (ja dałam ryżowy, ale nie ma to znaczenia, a właściwie ma takie, że zwykły ocet jest dużo tańszy, ale akurat nie miałam)
kubek
talerzyk
Jajo wrzucamy do octu i zakrywamy talerzem. Ten kwaśny zapach jest konieczny – to aromat nauki i mocnych wrażeń, które nadejdą! Zostawiamy całość na jedną dobę. W tym czasie ocet ścina białko, na skorupce widać bąbelki uciekającego powietrza. Po upływie jednego dnia, obieramy jajo ze skorupki i sprawdzamy co tam się wydarzyło. Po obraniu jajko wygląda jak ugotowane na twardo. Jest natomiast bardzo plastyczne. Jeśli dłużej posiedzi w occie, zaczyna się nawet odbijać. Moje też się odbijało – ale szyby to by nie wybiło:) To by było na tyle. Polecam zachować jajo do kolejnego eksperymentu.
Miłego dnia, dziękujemy za dzisiaj
❤️😇😊