😃😃😃 Witajcie Kochane Słoneczka 🌞🌞🌞🌞 w poniedziałek pierwszym tygodniu maja. Przypominamy, że mamy wiosnę!
Zaczynamy od porannej gimnastyki ciała https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is oraz buzi i języka https://wordwall.net/pl/resource/1312624/gimnastyka-buzi-i-j%C4%99zyka
W tym tygodniu będziemy dokładniej poznawać naszą Ojczyznę czyli Polskę. 🇵🇱😊
Otwórzcie teraz tablicę nr 1- znajdują się na niej zdjęcia przedstawiające różne miejsca w Polsce, spróbujcie opisać co widzicie, czy rozpoznajecie te miejsca?
🙃🙂
Posłuchajcie teraz opowiadanie a później porozmawiajcie o nim.
Skończyła się majówka. Ada i Olek po kilkudniowym pobycie u dziadków wrócili do przedszkola. Dziewczynka od razu pochwaliła się dzieciom, że razem z Olkiem pomagali dziadkowi powiesić flagę. Do ostatniego dnia pobytu biało-czerwona flaga wisiała dumnie nad wejściem do domu.– Ja też widziałem wiszące flagi – zawołał Kamil.– I ja też – powiedział Daniel.– A tak naprawdę to po co się je wiesza? – dopytywał Maciek. – I co to były za jakieś dziwne święta? Nie było choinki ani jajek wielkanocnych…Inne dzieci też były bardzo ciekawe i dlatego pani postanowiła przypomnieć, co się działo przez ostatnie dni. Cała grupa usiadła na dywanie.– To były święta państwowe. Obchodzone są co roku. Pierwszego maja zawsze przypada Święto Pracy – zaczęła mówić pani. – Tyle że Święto Pracy obchodzone jest również w innych krajach. Zostało ustanowione wiele lat temu i w tym dniu czcimy trud wszystkich pracujących ludzi – waszych rodziców, dziadków, sąsiadów… Drugiego maja mieliśmy Święto Flagi. Jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce i dlatego powinniśmy szanować naszą flagę. Zaś trzeci maja to rocznica uchwalenia konstytucji. Konstytucja to taka umowa podpisana przez króla i szlachtę po to, żeby wszystkim lepiej się żyło.– A jak ten król wyglądał? – dopytywał Antek. – Czy można go gdzieś spotkać?– Nie, Antku, to wszystko było wiele lat temu. Ale jeżeli chcecie zobaczyć króla, możemy pójść do muzeum. To co, idziemy? – zapytała pani.– Tak! – odpowiedziały dzieci chórem i już po chwili cała grupa poszła do pobliskiego muzeum zobaczyć wystawę upamiętniającą nie tylko podpisanie konstytucji, lecz także pozostałe majowe święta. Na ścianie wisiała wielka flaga Polski.– O, a to godło! – powiedział Antek. – Orzeł w koronie. A co jest napisane tu obok, na tym plakacie?– To hymn Polski – odpowiedziała pani. – A na tych zdjęciach możecie zobaczyć, jak kiedyś obchodzono Święto Pracy.– A co to za dziwnie ubrani ludzie na tym obrazku?– To jest kopia obrazu naszego najsłynniejszego polskiego malarza Jana Matejki pt. „Konstytucja 3 maja 1791 roku”. I właśnie na nim możecie zobaczyć, jak wyglądali król, dostojnicy królewscy, szlachta i zwykli ludzie. Kiedyś tak właśnie wszyscy się ubierali. Dzieci jeszcze przez długi czas wpatrywały się z zaciekawieniem w dzieło Matejki.– Cieszę się, że jestem Polakiem – szepnął Michał do ucha Ady.– Ja też – powiedziała dziewczynka i z dumą spojrzała na polską flagę.
Pytania do tekstu:
-jakie barwy ma flaga Polski?
-dlaczego na początku maja wywiesza się polskie flagi?
-jakie miejsca odwiedziła grupa Ady?
-Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum?
W opowiadaniu była mowa o obrazie Jana Matejki pt” Konstytucja” popatrzcie jak on wygląda https://youtu.be/_EjUJZPd2tk
Na karcie nr 1 narysujcie flagę Polski po śladzie i pokolorujcie wg wzoru. Na dole karty przyjrzyjcie się uważnie flagom i otoczcie pętlą flagę Polski.
Kochane dzieci jeśli macie ochotę proponujemy żebyście narysowali swój dom w kolorach flagi polskiej czyli biało- czerwono i jak zwykle podzielcie się z nami efektami swojej pracy!!!
Posłuchajcie piosenki o naszej Ojczyźnie https://www.youtube.com/watch?v=mEMSSzI7gik Dla utrwalenia pooglądajcie sobie film o Polsce https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM Na zakończenia poćwiczcie troszkę rączki rysując po śladzie
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-9.pdf 😀😀