🌍🌞🌞🌞🌞🌞
Witamy Was Drodzy Rodzice i Słoneczka w środę, w Światowy Dzień Ziemi!
Rozpocznijmy ten dzień od gimnastyki buzi i języka https://wordwall.net/resource/1511382/logopedia/dzie%c5%84-ziemi-z-buzi%c4%85-i-j%c4%99zykiem-%c5%bar%c3%b3d%c5%82o-logopestkapl
🌳🌷🌸🌿🌼🌹
Wysłuchajcie teraz wierszyka I. Róży Salach „Ogrodnicy”.
Idą, idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
👩🌾👨🌾
Odpowiedzcie na pytania:
− Dokąd idą dzieci?
− Co dzieci niosą ze sobą do ogrodu?
− Co dzieci będą robiły w ogrodzie?
Otwórzcie teraz kartę nr 1. Powiedzcie do czego służy konewka. Nazwijcie z pomocą rodziców przedmioty, które są na zdjęciach. Powiedzcie do czego służą. Rysujcie po śladzie rysunku konewki. Ozdóbcie ją wg własnego pomysłu.
🌷🌹
Otwórzcie kartę nr 2. Zobaczcie jakie kwiaty się na niej znalazły, nazwijcie je.
🐞🐞
Zabawa paluszkowa według Krzysztofa Sąsiadka – Biedronka.
Dzieci naśladują ruchy rodziców- Rodzic wyciąga przed siebie obie dłonie i recytuje
wierszyk. Podczas kolejnych wersów rodzic palcami jednej ręki dotyka palców drugiej ręki,
zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonuje dłonią zygzaki i unosi ją ku górze.
Biedronka mała
robaczki spotkała:
z tym się przywitała,
tego pogłaskała,
temu pomachała,
tego zabrać chciała,
z tym się pożegnała…
i do nieba poleciała.
Informacja o biedronce: Biedronka to pożyteczny chrząszcz. Zjada mszyce, które żywią się sokami roślin uprawianych w ogrodzie.
Teraz czas na kartę nr 3. Nazwijcie kwiaty na rabatkach, powinniście pamiętać ich nazwy z poprzedniej karty. Na rabatce macie kropki, dorysujcie do rabatek albo powiedzcie, ile kwiatków trzeba dorysować, żeby ich liczba zgadzała się z liczbą kropek. Pokolorujcie u dołu karty pierwszy kwiatek na różowo, trzeci na pomarańczowo, a piąty- na fioletowo. Pozostałe pokolorujcie wg własnego pomysłu.
👩🎨👨🎨
Czas na pracę plastyczną!
Stemplowanie palcem na temat: Kwitnący ogród.
Dla każdego dziecka potrzebne będą: kartka z narysowaną trawą i łodygami kwiatów, pojemniki z kolorową farbą.
Na kartkach rodzic albo dziecko rysuje trawę i łodygi kwiatów. Dzieci maczają palce
w kolorowych farbach i kończą obrazek. Domalowują inne elementy przyrody, np.: motyle, słońce, chmury, drzewa.
🤗🤗🤗