Brak komentarzy do

🌍🌞🌞🌞🌞🌞

Witamy Was Drodzy Rodzice i Słoneczka w środę, w Światowy Dzień Ziemi!

Rozpocznijmy ten dzień od gimnastyki buzi i języka https://wordwall.net/resource/1511382/logopedia/dzie%c5%84-ziemi-z-buzi%c4%85-i-j%c4%99zykiem-%c5%bar%c3%b3d%c5%82o-logopestkapl

🌳🌷🌸🌿🌼🌹

Wysłuchajcie teraz wierszyka I. Róży Salach „Ogrodnicy”.
Idą, idą ogrodnicy. Tup!

Niosą grabki i łopatki. Hej!

Będą spulchniać ziemię,

aby lekko było jej.

Puk, puk, puk łopatką.

Szu, szu, szu grabkami.

Tryśnie woda z koneweczki

na nasze grządeczki.

👩‍🌾👨‍🌾

Odpowiedzcie na pytania:

− Dokąd idą dzieci?

− Co dzieci niosą ze sobą do ogrodu?

− Co dzieci będą robiły w ogrodzie?
Otwórzcie teraz kartę nr 1. Powiedzcie do czego służy konewka. Nazwijcie z pomocą rodziców przedmioty, które są na zdjęciach. Powiedzcie do czego służą. Rysujcie po śladzie rysunku konewki. Ozdóbcie ją wg własnego pomysłu.

🌷🌹

Otwórzcie kartę nr 2. Zobaczcie jakie kwiaty się na niej znalazły, nazwijcie je.

🐞🐞

Zabawa paluszkowa według Krzysztofa Sąsiadka – Biedronka.

Dzieci naśladują ruchy rodziców- Rodzic wyciąga przed siebie obie dłonie i recytuje

wierszyk. Podczas kolejnych wersów rodzic palcami jednej ręki dotyka palców drugiej ręki,

zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonuje dłonią zygzaki i unosi ją ku górze.

Biedronka mała

robaczki spotkała:

z tym się przywitała,

tego pogłaskała,

temu pomachała,

tego zabrać chciała,

z tym się pożegnała…

i do nieba poleciała.

 

Informacja o biedronce: Biedronka to pożyteczny chrząszcz. Zjada mszyce, które żywią się sokami roślin uprawianych w ogrodzie.
Teraz czas na kartę nr 3. Nazwijcie kwiaty na rabatkach, powinniście pamiętać ich nazwy z poprzedniej karty. Na rabatce macie kropki, dorysujcie do rabatek albo powiedzcie, ile kwiatków trzeba dorysować, żeby ich liczba zgadzała się z liczbą kropek. Pokolorujcie u dołu karty pierwszy kwiatek na różowo, trzeci na pomarańczowo, a piąty- na fioletowo. Pozostałe pokolorujcie wg własnego pomysłu.

👩‍🎨👨‍🎨

Czas na pracę plastyczną!

Stemplowanie palcem na temat: Kwitnący ogród.

Dla każdego dziecka potrzebne będą: kartka z narysowaną trawą i łodygami kwiatów, pojemniki z kolorową farbą.

Na kartkach rodzic albo dziecko rysuje trawę i łodygi kwiatów. Dzieci maczają palce

w kolorowych farbach i kończą obrazek. Domalowują inne elementy przyrody, np.: motyle, słońce, chmury, drzewa.

🤗🤗🤗

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *