Dzień dobry wszystkim Motylkom i ich Rodzicom! Dzisiaj kontynuujemy temat dbania o przyrodę. Dowiemy się dlaczego lasy są zielonymi płucami ziemi i kto jest strażnikiem przyrody?. Ale to za chwilę teraz, trochę poćwiczymy https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Kiedy chcemy odpocząć nacieszyć się pięknem przyrody, posłuchać śpiewu ptaków i pooddychać czystym powietrzem to jedziemy do lasu. Każdy z nas wchodząc do lasu powinien zrozumieć, że wchodzi do domu mieszkających tam zwierząt i rosnących roślin. Dlatego należy zachowywać się z szacunkiem w stosunku do gospodarzy i przestrzegać obowiązujących w nim zasad: nie zostawiać po sobie śmieci, nie hałasować, nie łamać gałązek i nie zrywać niepotrzebnie roślin, a już szczególnie tych, które są pod ochroną. Nie dokarmiajmy także dzikich zwierząt ludzkim jedzeniem, ponieważ możemy im bardzo zaszkodzić. Lasy chronią przed wiatrem i hałasem a przede wszystkim dostarczają tlenu niezbędnego nam do oddychania dlatego tak ważna jest ochrona lasów. Dla każdego z nas nasze płuca są niezbędne bo dzięki nim oddychamy swobodnie a dla ziemi takimi zielonymi płucami są właśnie lasy. Obejrzyjcie filmik o lesie a dowiecie się kto tam mieszka? https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs
Posłuchajcie teraz wiersza pt. „Strażnicy przyrody” i zastanówcie się, kto to jest strażnik przyrody? Do pomocy niech Wam posłużą karta A i Karta B
Kuku kuku!- echo w lesie niesie. To kukułkę słychać w lesie.
Kuku, czekam! Kuku, dzieci! Czy sprzątniecie swoje śmieci?
Płaczą sarny i jeżyki! Ach , zamienią las w śmietniki.
Rudy lisek wyszedł z norki. Dzieci to są mądre stworki.
O! Zbierają już butelki i zakrętki i papierki.
Wiedzą że przez szkiełka w lesie straszny pożar się rozniesie.
Hyc, wskoczył zając Kicek. Chcecie poznać tajemnicę?
Każdy maluch las szanuje i porządku w nim pilnuje.
Wie, że drzewo i roślina oczyszczają dym z komina.
Prawda, szepnął wilczek młody. Dzieci bronią swej przyrody.
Nikt nie goni nas z patykiem i nie płoszy zwierząt krzykiem.
Po mrowiskach też nie skaczą. Przecież mrówki wtedy płaczą!
Odezwała się sarenka Pamiętają o ziarenkach,
w zimie dokarmiają ptaki.Lubią nas te przedszkolaki!
Cieszmy się wiec do rozpuku i śpiewajmy KUKU KUKU!
Na Karcie nr 1 i 2 należy obejrzeć obrazki i powiedzieć czy Olek i Ada postępują właściwie i czy według Was są przyjaciółmi przyrody?
Karta nr 3 dotyczy wspólnego czytania dziecka z rodzicem.
Teraz rozruszamy trochę rączki podczas zabawa paluszkowej – „Biedronka”.
Rodzic prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów; wyciąga przed siebie obie dłonie i recytuje wierszyk. Podczas kolejnych wersów rodzic palcami jednej ręki dotyka palców drugiej ręki, zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonuje dłonią zygzaki i unosi ją ku górze. Następnie zamiana rąk.
Biedronka mała robaczki spotkała:
z tym się przywitała, (zaczynamy od najmniejszego)
tego pogłaskała, ( serdeczny)
temu pomachała, ( środkowy)
tego uściskała, ( wskazujący)
tego zabrać chciała (kciuk)
lecz do nieba poleciała.
Rączki rozruszane to możemy wykonać zadanie na karcie nr 4. Pracują obie raczki jednocześnie.
Na karcie nr 5 bawimy się w detektywów i szukamy ukrytych obrazków. Powodzenia.