🦋🦋🦋🦋🦋🤗
Witajcie Motylki z Rodzicami w ten piękny kwietniowy poniedziałek. Ostatnio rozmawialiśmy o zwierzętach i wiemy dlaczego powinniśmy o nie dbać i czym nam się za to odwdzięczają. W tym tygodniu porozmawiamy o przyrodzie, dlaczego powinniśmy o nią dbać i jak ważną rolę odgrywa w naszym najbliższym otoczeniu i nie tylko.
😏😊😊
Zaczniemy od ćwiczeń logopedycznych, do których dołączają się rodzice aby pokazać dzieciom każde z ćwiczeń:
-układamy wargę dolną na górnej, a potem górną na dolnej
-złączonymi wargami wykonujemy ruchy okrężne
-dolną wargą zasłaniamy dolne zęby, a górną wargą ‒ górne zęby
-dmuchamy przez złączone wargi, lekko wysunięte do przodu
-naśladujemy ssanie cukierka
-nabieramy powietrze pod górną wargę, a potem pod dolną
-wymawiamy na przemian: a – o.
Ciekawe czy pamiętacie zabawę pt. „ Głowa, ramiona, kolana, pięty”. Dla tych co pamiętają i tych co zapomnieli podajemy link https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE . Poćwiczcie.
Posłuchamy teraz wiersza, aby dowiedzieć się, co to jest przyroda? Poćwiczcie naukę wiersza z rodzicami, może i rodzice nauczą się tego wierszyka.
Wiersz pt.„Co to jest przyroda?” D. Gellner.
To drzewa i kwiaty i liście i woda
Motyl nad łąką, biała stokrotka
Szanuj przyrodę, kochaj przyrodę
Kwiatom w doniczkach nie żałuj wody
Przyroda jest wokół, wszędzie ją spotkasz
Ptak rozśpiewany, gadające świerszcze
Powiedzcie, co jeszcze?
Dbaj o trawniki! Niech koło domu
Będzie wesoło, będzie zielono.
Wymieńcie wszystkie elementy przyrody, o których była mowa w wierszu. Podzielcie je na sylaby.
Z wiersza wiemy, że drzewa są częścią przyrody a czy pamiętamy jak jest zbudowane drzewo? Pomoże nam w tym karta A. Na karcie nr 1 utrwalimy sobie części drzewa.
Z karty B dowiemy się jakie mamy lasy w naszym kraju.
🌳🌳
„Jestem drzewem” – zabawa dramowa.
Dzieci interpretują ruchem i gestem opowiadanie czytane przez rodzica wcielając się w rolę drzewa:
Wyobraź sobie, że jesteś malutkim drzewkiem.( dzieci kucają i chowają głowę) Zasadziły je dzieci tuż na skraju lasu. Drzewo rosło powoli przez wiele, wiele lat. (dzieci podnoszą się). Wiatr poruszał delikatnie jego listkami. Czasami, kiedy był w złym humorze, wiał z ogromną siłą i wtedy drzewo wyginało się na wszystkie strony, gałęzie pochylały się mocno( dzieci poruszają rękoma), raz w jedną, raz w drugą stronę. Drzewo najbardziej lubiło, kiedy padał na nie mały, delikatny deszczyk. Z radości wznosiło gałązki wysoko, wysoko i zdawało się, że jest coraz wyższe i wyższe(dzieci stają na palcach).
Na karcie nr 2 należy obejrzeć obrazki i zastanowić się dlaczego drzewko uschło?. Który obrazek przedstawia jak należy dbać o przyrodę?
Na karcie nr 3 poćwiczymy trochę rączkę. Należy poprawić po śladzie rysunki i dokończyć rysować brakujące elementy.
Jak co tydzień poznajemy literki i w tym tygodniu poznamy literę „H, h”- zadania związane z tą literką są na karcie nr 4. Na karcie nr 5 trochę policzymy.
Na koniec ćwiczenie pamięci – „Kredki”
Rodzic układa na stole kredki w różnych kolorach. Zaczynamy od czterech kredek potem możemy zwiększyć liczbę. Dziecko podaje nazwy kolorów kredek, a następnie je liczy. Wskazuje, który kolor jest: pierwszy, drugi, trzeci. Następnie odwraca się, rodzic chowa jedną kredkę. Dziecko patrzy i odgaduje, którego koloru brakuje, po czym odtwarza początkowy układ kolorów kredek – dokłada odpowiedni kolor kredki. Powodzenia i miłej nauki życzymy.
☺️☺️