☀️Witamy Was Drodzy rodzice i Kochane „Słoneczka” 😍w tym przedświątecznym tygodniu.
🐣🐥
Przez te najbliższe dni, będziemy chciały przybliżyć dzieciom tradycje oraz zwyczaje” Świąt Wielkanocnych”.
Na początek jednak proponujemy gimnastykę buzi i języka https://www.youtube.com/watch?v=zA85oayoC2Q
Powtórzcie z dziećmi także dni tygodnia, miesiące oraz pory roku a następnie przeczytajcie opowiadanie pt. „Potrawy wielkanocne” i porozmawiajcie o nim
„W przedszkolu na każdym kroku widać było zbliżającą się Wielkanoc. W wazonach stały bazie, a obok koszyczki z jakami. Wszystkie zawieszone dekoracje też przypominały o świętach. Słońce każdego kolejnego dnia coraz mocniej świeciło. Ada, podobnie jak inne dzieci z jej grupy, nie mogła doczeka się świąt. Pani opowiadała o tradycjach wielkanocnych. A może zrobimy sobie mazurka?
I jeszcze babkę i szynkę, nie może tez zabraknąć chleba i jajek. Ale jak my wszystko sami zrobimy dopytywał Kamil to naprawdę dużo pracy. Widziałem jak babcia piekła ciasto. Pani tajemniczo uśmiechnęła się do dzieci. Tak naprawdę zrobimy dziś wszystkie smakołyki, ale one nie będą nadawały się do jedzenia. Wykonamy je z masy solnej, potem wypieczemy i pomalujemy. A na koniec urządzimy kącik wielkanocny. Ale fajny pomysł- zawołał Kamil. Ada zrobiła wielka babkę wielkanocną, a Kamil szyneczkę. Inne dzieci tez starały się jak mogły. Po malowaniu i ułożeniu na stoliczku wszystkie „smakołyki” wyglądały jak prawdziwe, zwłaszcza baba z lukrem. Po podwieczorku do Sali średniaków przyszły w odwiedziny starszaki. Ale macie tu pyszniutkie pyszności!! Oblizując się zawołał Maciek i wyciągnął rękę po babę. W ostatniej chwili przed zjedzeniem powstrzymał go Olek. Dlaczego nie mogę się poczęstować? Trzeba jeść szybko, póki świeże. Potem już nie będą takie dobre. Maciek, przyjrzyj się dokładnie tym smakołykom. Przecież one są z masy solnej. Jeszcze mógłbyś sobie przez nie połamać zęby. Najlepiej poczekaj na prawdziwy wielkanocny stół i prawdziwe pyszności! Maciek przytaknął głową, ale i tak ukradkiem kiedy nikt nie patrzył powąchał babkę. Skrzywił się, zawiedziony, i rad nierad postanowił jednak poczekać na święta.”
Pytania do tekstu:
-z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?
-dlaczego Olek powstrzymał Macka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?
-o jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?
– jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?
Jeśli macie ochotę możecie z dziećmi zrobić takie smakołyki wielkanocne z masy solnej i podzielcie się z nami efektami tej pracy;)
Przepis na masę solną.
1 szkl. Mąki, 1 szkl. Soli, 0,5 szkl. Wody. Wszystko wymieszać.
😊Na koniec mamy przygotowane dwie karty pracy. Karta nr 1- Waszym zadanie będzie wyszukać na obrazku wszystkie pochowane pisanki i pokolorować je! Do dzieła! 🙃
Na karcie nr 2 musicie odnaleźć 5 różnic w obrazkach.
Dziękujemy za dzisiaj 😗 Miłego dnia ☺️