🌞🦋 Dzień dobry rodzice i przedszkolaki !
Witamy Was w ten wiosenny poniedziałek choć pogoda za oknem na to nie wskazuje. Zapraszamy do kolejnych zabaw, ćwiczeń i zadań, które dla Was przygotowałyśmy. Na początek trochę poruszamy się podczas zabawy.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące.
Dzieci są bocianami. Chodzą po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymują
się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają
nimi jak dziobem i powtarzają: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.🐸
Ćwiczenie oddechowe dla rodzica i dziecka.
Dzieci z rodzicem zajmują miejsca przy stoliku naprzeciwko siebie. Przed każdym dzieckiem na stoliku leży wycięty z papieru kwadrat lub kółko. Zadaniem dzieci jest dmuchanie papierku do rodzica i odwrotnie tak aby papierek nie spadł ze stolika.
••Słuchanie wiersza pt. „ Wiosna i moda”
Pod koniec zimy wiosna
wyjęła żurnali stosik.
– W co mam się ubrać? – dumała
– co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?
(W tym czasie… – Gdzież ta wiosna?
– pytali wszyscy wokół.
– Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami –
wszak była calutka w kwiatach,
sypała płatkami jak deszczem –
i tak już zostało do
•Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat wiersza.
−− Jaki problem miała wiosna?
−− W co postanowiła się ubrać?
−− Jak wyglądała?
•Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?
•Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?
💚Zadanie dla dzieci: wykonajcie rysunek wiosenny tylko kredką w kolorze zielonym.🐸🌳☘️
Wysyłamy wam ilustracje wiosennych kwiatów. Spróbujcie nazwać je, podzielcie te nazwy na sylaby oraz spróbujcie określić pierwszą głoskę słyszaną w wyrazie danego kwiatka.
Dołączamy jeszcze inne karty pracy z literką „ Ł” oraz utrwalające kierunki dla chętnych przedszkolaków.