☀️ Kochane przedszkolaki zbliża się weekend i już dzisiaj przygotowałyśmy dla was coś dla uszka coś dla rączki i dla oczka. Natomiast do rodziców prośba o pomoc: przeczytanie wiersza, przygotowanie potrzebnych materiałów i oczywiście baczne śledzenie postępów swoich pociech.
Słuchanie wiersza Ludwika Wiszniewskiego „Marzec”.
Przyszedł dzisiaj marzec,
w białych chmurek tłumie,
chce pogodą rządzić,
lecz rządzić nie umie!
Pomaga mu zima
i wiosenka młoda.
Rano deszcz ze śniegiem,
w południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik,
że trudno wytrzymać.
Sama teraz nie wiem,
wiosna to czy zima?
•Porozmawiajcie z dziećmi na temat wiersza.
− Czym charakteryzuje się marcowa pogoda?
• Porozmawiajcie na temat chmur.
− Jakie kształty przyjmują chmury?
− Jakiego koloru bywają?
− Co to są chmury? (krótki opis)
☁️Chmury są skupiskiem produktów powstałych z pary wodnej, jej skroplenia.Często zawierają krople wody i kryształki lodu. Chmury przenoszone są za pomocą ruchów powietrza. Występują na różnych wysokościach i mają różne kształty. Ze względu na wysokość mamy chmury niskie, średnie i wysokie. Umiejętność rozróżniania chmur jest przydatna do określania pogody.☁️
☺️Dla chętnych dzieci mamy zajęcie na weekendowe dni:
Wykonanie Deszczowej chmurki.
Potrzebne będą: biały papier do rysowania chmur i kropel lub gotowe wydrukowane elementy, kredki lub farby, nożyczki, sznurek lub gruba nitka, włóczka i klej.
Narysuj sam lub wytnij wydrukowaną chmurkę 2x oraz kropelki deszczu duże 6x i małe 6x. Wszystko przed wycięciem pokoloruj lub pomaluj. Następnie kropelki częścią niepokolorowaną przyklej do siebie ale tak aby w środku był jeden koniec sznurka. Tak postępuj z pozostałymi kroplami oczywiście sklejaj duże do dużych a małe do małych. Następnie przyklej drugi koniec sznurka do chmury i zaklej drugą chmurą. W ten o to sposób mamy wiszącą dekoracje do pokoju. Na koniec możemy poćwiczyć też buzię i dmuchać w wiszące kropelki mocno lub słabo.