Brak komentarzy do
🦋🦋🦋🦋🦋🦋Dzień dobry Motylki z Rodzicami! Dzisiaj kontynuujemy temat „ Moja najbliższa okolica” ale na początek tego dnia proponujemy ćwiczenia gimnastyczne z Kubusiem. https://www.youtube.com/watch?v=I06HU_tqLxg
https://www.youtube.com/watch?v=_Wy2HGntKD4
https://www.youtube.com/watch?v=yUSNJlErIfI
Po ćwiczeniach zapraszamy do gimnastyki buzi i języka tym razem z żyrafą- karta nr 1.
😊😊😊
W jaki sposób możemy poznać okolicę? Poprzez spacer po okolicy, oglądanie z zewnątrz budynków oraz zwiedzanie wewnątrz ważnych budynków. Drogie dzieci, czy pamiętacie spacery z kolegami i paniami po Medyce?. Na pewno tak, nie raz przechodziliśmy obok ważnych budynków znajdujących się w Medyce. Czy pamiętacie jak się nazywają i co się w nich znajduje? Na karcie A zobaczycie charakterystyczne budynki, są one niepełne, bo ktoś wyciął kawałek zdjęcia i waszym zadaniem jest odgadnąć co to za budynek . Na karcie B znajdują się brakujące elementy, które ktoś usunął. No to zaczynamy zgadywanie.
Brawo, udało Wam się znakomicie. Już możecie oprowadzać kolegów po Medyce. Do naszej Gminy należą takie miejscowości: Medyka, Torki, Leszno, Siedliska, Jaksmanice, Hurko i Hureczko ale sercem tej gminy jest miejscowość Medyka w której to znajduje się nasze Przedszkole.
Gmin w całej Polsce jest bardzo dużo. W jaki sposób możemy rozpoznać naszą Gminę? Otóż nasza Gmina ma swój herb( karta C) – na zielonym tle widoczny jest srebrny miecz ze złotą rękojeścią, między dwiema srebrnymi klamrami i barkami zwróconymi ku sobie. Ma też baner ( karta D) i swoją flagę ( karta E), a nawet pieczęć, które to możemy zobaczyć w ważnych budynkach min. w naszym przedszkolu widnieją: herb, baner i zdjęcie pieczęci Gminy Medyka. Herb Medyki możemy podziwiać obok Pałacyku nad brzegiem stawu a flaga powiewa obok pomnika upamiętniającego 100-lecie Odzyskania Niepodległości.
I właśnie z herbem i flagą jest związana praca plastyczna.
🦋😃
Wykonajcie dostępnymi przez Was materiałami plastycznymi herb lub flagę Gminy Medyka( wzór na karcie C i E). Podzielcie się z nami zdjęciami swoich prac.
Porozmawiajcie teraz z rodzicami na temat waszego adresu zamieszkania. Poćwiczcie taką swoją małą wizytówkę: podajcie swoje imię i nazwisko, zapamiętajcie swój adres z numerem domu lub mieszkania. Pamiętajcie jednak aby tych informacji nie udzielać obcym osobom. Może to przydać się Wam w przypadku zgubienia lub oddalenia się od rodziców. Wtedy swoje dane możecie przekazać policji lub strażnikom miejskim. Na karcie nr 2 rysujcie po śladzie i zaznaczcie rysunek, który kojarzy się Wam z waszym otoczeniem.
Spróbujcie teraz nazwę swojej miejscowości powiedzieć głośno, cicho, szeptem; teraz wesoło, smutno, ze złością, ze zdziwieniem, ze strachem a teraz szybko, wolno i baaardzooo pooowoooli.
Super przechodzimy teraz do zabawy „Dwie ręce, dziesięć palców”.
Ja dziesięć palców mam, ( dzieci mówią pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami,
I na pianinie gram. naśladują grę na pianinie,
Ja dwie ręce mam, pokazują dłonie,
na bębenku gram. uderzają na przemian dłońmi o uda,
Ja dziesięć palców mam pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami,
i na trąbce gram. naśladują granie na trąbce,
Ja dwie ręce mam pokazują dłonie,
i zaklaszczę wam. klaszczą)
🤚
Przeliczmy teraz nasze paluszki 1,2,3….10. Jesteście mistrzami w liczeniu a czy w dodawaniu i odejmowaniu też?. Przekonajmy się czy tak jest. Przed wami karta nr 2 i 3.
Dla wytrwałych mistrzów w dodawaniu i odejmowaniu mamy zabawę matematyczną – karta nr 4.
 
Na zakończenie proponujemy zabawę dla całej rodziny. Kartkę A4 przetnijcie na 4 części na każdej narysujcie odpowiednio : na pierwszej -1 serduszko, na drugiej – 2 serduszka, na trzeciej – 3 serduszka, a na czwartej- 4 serduszka. Teraz rodzic pokazuje karteczki z serduszkami a dzieci wykonują odpowiednie, wcześniej ustalone dla niego ruchy.
Kartka z jednym serduszkiem – miarowo klaszczą,
Kartka z dwoma serduszkami – naprzemiennie: klaszczą, tupią,
Kartka z trzema serduszkami – naprzemiennie: klaszczą, tupią, wykonują obrót wokół siebie,
Kartka z czterema serduszkami naprzemiennie: klaszczą, tupią, wykonują obrót wokół siebie, kłaniają się. Po tej serii następuje zamiana teraz dzieci pokazują karteczki a rodzice wykonują ustalone ruchy. Powodzenia i udanej zabawy dzisiejszego dnia życzymy.
 
👋🤗

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *